Strategiegesprekken

Samen groeien


lees verder

Overgang

Van eenmanszaak naar B.V.


lees verder

Salarisadministratie

Goed geregeld


lees verder

Strategiegesprekken

Samen groeien

Er zijn van die momenten dat je voor een belangrijke keuze staat in je ondernemerschap. Je bepaalt welke weg je in wilt slaan naar een punt waar je de komende tijd naartoe wilt groeien. Dit kan soms lastig zijn, zeker wanneer de dagelijkse praktijk weinig ruimte laat om echt eens goed naar de mogelijkheden te kijken.

In onze strategiegesprekken verbind jij je met je rol als leider van je onderneming en staan wij naast je met al onze ervaring, financiële en fiscale kennis. Je gaat echt helemaal uit de doe/actie-rol naar een hoger niveau, die van visionair en leider van je onderneming. Wat heb je nodig, welke signalen komen uit de cijfers, wat geeft houvast. Denk dan aan reserveringen, het opstellen van een begroting etc. Vanuit jouw dagelijkse administratie helpen we je om de juiste stappen te nemen richting jouw droombedrijf. Want ondernemen doe je niet alleen!

Een strategiegesprek kost € 750. Wij bereiden ons voor op het gesprek door een duik in je actuele administratie en recente (jaar)cijfers. Het gesprek zelf duurt 1,5 uur. Na afloop ontvang je van ons een uitwerking van het gesprek, heel vaak ondersteund met berekeningen ter verduidelijking.

Na een strategiegesprek is voor jou helemaal helder waar je nu staat, waar je naartoe wilt en via welke stappen je daar kunt komen. Het geeft je voor de komende periode veel focus en richting, zodat je je aandacht kunt houden bij wat je voor ogen hebt.

Overgang van eenmanszaak naar B.V.

advies & begeleiding

Hoe mooi is het wanneer je eenmanszaak zo’n groei doormaakt dat je overweegt om een B.V. op te richten!? Dit kan zijn omdat het fiscaal aantrekkelijker is, maar dat hoeft zeker niet de enige reden te zijn.

De overgang van een eenmanszaak naar een B.V. (structuur) is een bijzonder proces, waar wij veel ervaring mee hebben. We begeleiden je graag bij de keuzes die je hebt te maken en kennen de formele stappen die nodig zijn om het traject tot een goed einde te brengen. Je hoeft hiervoor geen klant bij ons te zijn voor de financiële administratie, jaarrekening en fiscale aangiften!

Als je kiest voor onze begeleiding dan krijg je:

  • Een twee uur durend strategie gesprek om de keuze voor een B.V. (structuur) te verhelderen.
  • Een overzicht van de te nemen stappen, de logische volgorde van deze stappen en een taakverdeling. Zo weet je precies wat je zelf te doen hebt en wanneer, en wat je aan ons mag overlaten.
  • Begeleiding bij het gereed maken van je administratie voor de overgang (afsluiten van het boekjaar of opstellen tussentijdse cijfers).
  • Afstemming met de Belastingdienst (intentieverklaring, vaststelling creditering, aandelenkapitaal en verkrijgingsprijs van de aandelen).
  • Opstellen van de benodigde inbrengbeschrijving(en).
  • Contact met de notaris en advies over de op te stellen statuten van jouw B.V.
  • Het opstarten van de salarisadministratie.
  • Eventueel verzoek fiscale eenheid BTW en VPB.
  • Het opstellen van de benodigde overeenkomsten.

Na afloop van het traject kun je terugkijken op een mooie afsluiting van je periode als zelfstandig ondernemer en ga je vol vertrouwen verder als directeur van je eigen B.V.

De kosten voor het totale traject zijn € 5.000.

Salarisadministratie

Wij verzorgen zelf geen salarisadministraties, maar besteden dit uit aan een hele fijne en gespecialiseerde samenwerkingspartner: CENT Lonen. Via het pakket Nmbrs krijg je een eigen inlog met toegang tot je salarisomgeving. Vanuit Nmbrs wordt een koppeling gemaakt met de financiële administratie in Exact Online.

Naast de salarisverwerking adviseert CENT Lonen onder andere bij het opstellen van arbeidsovereenkomsten, ontslagzaken, loonsubsidies, het opstellen van bezwaarschriften, loonkostenbegrotingen en overnametrajecten.

Graag maken we kennis met je om samen te onderzoeken welk pakket
het beste bij jou en je wensen aansluit. 

Neem contact met ons op